onsdag 10 augusti 2011

Takdropp

Just nu känner jag mig som en deltagare i en gammal engelsk roman. Jag blev helt plötsligt blöt i nacken när jag satt framför datorn då det helt plötsligt REGNAR IN? Fick ställa ett kärl under och flytta stolen.
En viss tröst måste jag säga att det var när jag läste att avd 4 på Lindesbergs lasarett fick evakueras:
http://na.se/nyheter/lindesberg/1.1312574-lasarettet-fick-evakueras
Jag har ännu inte behövt evakuera mig men oroväckande är det. Får boka en lyft till veckan och kolla var det läcker.
Det regnar inte på smått vis idag. Det regnar så ini helvete. Känns helskumt faktiskt att sitta i takdropp i ett annars rejält hus.

2 kommentarer:

Ylva sa...

Äsch, du vänjer dig, det har jag gjort :-)

Kokospelle sa...

Tack. Faktiskt har värsta paniken släppt redan....:-)